زیبایی دندان

 

درمان های زیبایی ، گستره عظیمی از طیف درمان های دندانپزشکی را در بر می گیرد که تعدادی از آنها را برمی شماریم .

1- لمینت کامپوزیتی ( ونیر کامپوزیت )

2- لمینت سرامیکی

3- بستن فواصل بین دندانی

4- اصلاح کجی دندان ها

5- اصلاح طرح لبخند

6- سفید کردن دندان یا بلیچینگ دندان

7- درمان های ترمیمی دندان 

 

 

..:: لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان لایه ای هم رنگ دندان ها می باشد که موجب می شود فرم و رنگ دندان ها اصلاح شود و همچنین فاصله میان دندان ها بسته شود، بر روی دندان هایی که شکستگی دارند انجام می شود. از لمینت می توان برای درمان مواقعی که دندان بدرنگ باشد، ترک خوردگی داشته باشد و یا کج باشد نیز استفاده کرد.به طور کلی لمینت دندان ( ونیر سرامیکی یا ونیر کامپوزیتی ) برای زیباتر کردن طرح لبخند شما یک پیشنهاد عالی محسوب می شود .

لایه ای که در لمینت بر روی دندان های بیمار قرار می گیرد بسیار نازک است و رنگ آن نیز با توجه به سلیقه بیمار انتخاب می شود .

در مجموع لمینت دندان به دو دسته کلی تقسیم می شود :

1- لمینت کامپوزیتی

2- لمینت سرامیکی

 

..:: کامپوزیت دندان ( لمینت کامپوزیتی ) چیست ؟

یکی از روش‌های لمینت دندان کامپوزیت می‌باشد که به منظور اصلاح طرح لبخند افراد استفاده می شود و امروزه طرفداران زیادی دارد. ماده سازنده کامپوزیت دندان  رزین کامپوزیت است ، همان ماده ای که برای پر کردن دندان و درمان ترمیمی به کار گرفته می شود . کامپوزیت دندان  توسط متخصص دندانپزشکی زیبایی بطور مستقیم روی دندان قرار داده می شود .  دندانپزشک لایه های مختلفی از مواد کامپوزیت را روی دندان قرار داده و همانند کار مجسمه سازی به آن شکل می دهد . با استفاده از نور دستگاه لایت کیور هر لایه از کامپوزیت دندان روی دندان محکم می شود . از مهمترین چالش های کامپوزیت ونیر تطابق رنگ ، خطوط و ضخامت کامپوزیت دندان  می باشد . کامپوزیت دندان یک ماده خمیری شکل است و زمانی که برای انجام ونیر قرار است بکار رود توسط قلم مخصوص روی دندان قرار می گیرد و فرم داده می شود و سپس به وسیله نور دستگاه لایت کیور سخت می شوددرنهایت کاملا به دندان متصل می شود . به طوریکه هیچ  منفذی بین لایه کامپوزیت و دندان باقی نمی ماند .

 

..:: فرق لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر دندان در چیست؟

از مسائلی که افراد هنگام مراجعه به دندانپزشکی برای ترمیم دندان های خود از دندانپزشک سوال می کنند فرق لمینت و کامپوزیت دندان است. ونیرهای دندان لایه های نازکی از مواد (از جنس پرسلن یا کامپوزیت) هستند که به منظور بهبود شکل، رنگ و ظاهر کلی دندان ها روی آنها قرار می گیرند. جایگذاری درست ونیرهای دندان تا حد زیادی موجب بهبود لبخند و ظاهر شما می شود. 

دو نوع ونیر دندانی وجود دارد:

لمینت سرامیکی و کامپوزیت.

در صورتی که دو ترمیم درمانی به درستی روی دندان ها قرار گرفته و پالیش شوند می توانند یک لبخند زیبا را به شما هدیه دهند. اما فرق لمینت و کامپوزیت دندان درچه چیزی است و کدام یک برای شما مناسب است؟

 

..:: تفاوت های لمینت سرامیکی با کامپوزیت ونیر ( کامپوزیت یا لمینت ؟ کدام بهتر است ؟ )

1- ماده استفاده شده در لمینت سرامیکی از جنس پرسلن می باشد در صورتی که در ونیر کامپوزیت از ماده کامپوزیت استفاده می شود .

2- تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان لمینت سرامیکی بین 2 تا 4 جلسه متغیر است اما ونیر کامپوزیتی در یک جلسه انجام می شود .

3– در لمینت سرامیکی دندان تراش داده شده سپس قالبگیری می شود اما در ونیر کامپوزیت نیازی به تراش دندان و قالبگیری وجود ندارد .

4– لمینت سرامیکی نیاز به پالیش ندارد اما ونیر کامپوزیت به صورت دوره ای در فواصل سالانه باید پالیش شوند .

5– در لمینت سرامیکی در صورت لب پر شدن دندان امکان ترمیم وجود ندارد و کل روکش باید تعویض شود . اما در ونیر کامپوزیت امکان ترمیم وجود دارد .

6– لمینت سرامیکی از نظر زیبایی و طول عمر مفید نسبت به ونیر کامپوزیت دندان چند درجه بالاتر قرار دارد .

7– لمینت دندان قیمت اش به دلیل مواد مصرفی و هزینه لابراتوار و لوکس بودن درمان و سطح زیبایی بالاتر و طول عمر مفید بیشتر ، نسبت به کامپوزیت ونیر گران تر است .

 

 

..:: کاندیدای مناسب برای ونیر کامپوزیت یا لمینت دندان چه کسانی هستند ؟

قبل از انتخاب نوع خاصی از ونیر دندان، در ابتدا باید تعیین شود که چه روش درمانی برای شما مناسب است. در حقیقت ونیر کامپوزیت یا ونیرهای سرامیکی برای هر فرد یا هر دندانی مناسب نیستند؛ با توجه به این موضوع انتخاب درست یکی از این دو، نقش بسیار مهمی در موفقیت این روش درمانی به حساب می آید.

افرادی که نقص ظاهری دندان های آنها بسیار جدی و شدید است؛ معمولا کاندید مناسبی برای ونیرهای سرامیکی ( لمینت ) هستند. دندانپزشک پس از بررسی دندان های بیمار در جلسه مشاوره به افرادی که دندان های آنها شکسته باشد یا تغییر رنگ بسیار شدیدی داشته باشد و یا ساییده شده باشد؛ پیشنهاد می دهد که از لمینیت ونیر استفاده کنند.

افرادی هستند که قصد دارند عیوب جزئی دندان های خود را پوشش دهند . این افراد کاندید مناسبی برای کامپوزیت ونیر هستند . بیمارانی که در دندان های آنها لب پریدگی، ساییدگی یا تغییر رنگ جزئی دیده می شود؛ می توانند از کامپوزیت دندان استفاده کنند.

 

..:: فرق کامپوزیت و لمینت در پوشاندن نقص ظاهری دندان ها چیست؟

 
کاربرد لمینت دندان : 

1- اصلاح دندان هایی که کج یا بدشکل هستند

2- ترمیم دندان های شکسته یا ترک خورده

3- دندان های دچار لکه یا بد رنگ که دیگر با روش های سفید کردن یا بلیچینگ دندان تغییر رنگ نمی یابند.

4- دندان هایی که در اثر ساییدگی کوتاه شده اند؛

5- دندان هایی که از یکدیگر فاصله دارند.

 

کاربرد کامپوزیت دندان : 

1- دندان هایی که لب پریدگی جزئی داشته باشند

2- فاصله جزئی بین دندان ها نیاز به پر شدن داشته باشد

3- دندان ها، عیب ظاهری نداشته باشند؛ فقط بیمار قصد داشته باشد رنگ دندان ها را روشن تر کند.

4- دندان های خرگوشی

5- دندان های کج

 

 

..:: در چه زمانی ونیر کامپوزیت یا لمینت دندان گزینه مناسبی نیستند؟

بعضی مواقع، افراد به دلائل زیر کاندیدای مناسبی برای ونیرهای دندانی نیستند. این موارد شامل: 

 

دندانهایی که پوسیدگی یا بیماری فعال لثه دارند.

قبل از دریافت کامپوزیت یا لمینت دندان باید این بیماری ها یا پوسیدگی ها به خوبی توسط دندانپزشک مورد بررسی قرار گیرند. اگر مقدار قابل توجهی از ساختار دندان از دست رفته باشد استحکام کافی را برای دریافت ونیرهای دندانی نخواهد داشت. در این مورد تاج های دندانی گزینه ی مناسب تری برای این مورد هستند.

 
دندان هایی که آسیب جدی دیده اند یا در جای نامناسبی قرار دارند.

دندان هایی که شدیدا به هم ریخته اند یا دچار آسیب دیدگی جدی هستند نمی توانند گزینه خوبی برای لمینت یا کامپوزیت دندان باشند و باید از ارتودنسی با لیزر پیش از کاشت لمینت استفاده کرد.

 

افرادی که دارای عادات بد مثل خرد کردن یا گاز زدن مواد غذایی سفت هستند.

افرادی که دارای این عادات بد هستند نمی توانند گزینه خوبی برای ونیرهای دندانی باشند زیرا به راحتی به آنها آسیب می زنند.

با توجه به موارد ذکر شده، زمانی که متوجه شدید می توانید کاندید مناسبی برای دریافت ونیر کامپوزیت یا لمینت دندان باشید در ابتدا باید فرق لمینت و کامپوزیت دندان را به خوبی مورد بررسی قرار داده و سپس تصمیم درست را بگیرید. پس اول ویژگی ها، مزایا و معایب ونیر کامپوزیت و لمینت دندان باید جداگانه شرح داده شوند.

 

..:: مهمترین فرق کامپوزیت دندان و لمینت ونیر چیست؟

مدت زمان نصب آن ها روی دندان ها و فرایند کاشت مهمترین فرق لمینت و کامپوزیت دندان است. 

 

..:: فرق لمینیت و کامپوزیت از لحاظ مدت زمان نصب

ونیرهای کامپوزیتی تنها در یک جلسه بر روی دندان ها نصب می شوند. دندانپزشک در کمتر از یک ساعت می‌تواند رزین کامپوزیت را روی دندان ها شکل داده و آنها را پالیش کند تا طرح‌ لبخند بیمار اصلاح شود.

ونیرهای لمینت سرامیکی حداقل به دو جلسه برای نصب نیاز دارند. در اولین  جلسه دندانپزشک آماده سازی دندان ها را انجام داده و از روی دندان ها قالب می گیرد. تقریبا ۲ هفته زمان می‌برد تا لابراتوار لمینت های پرسلن را به صورت سفارشی شده برای دندان های بیمار درست کند. در جلسه دیگری دندانپزشک پوسته نازک لمینت را روی دندان ها می چسباند.

 

..:: فرق لمینت و کامپوزیت دندان از لحاظ فرایند کاشت

رزین کامپوزیت روی لایه های دندان قرار میگیرد و موجب اصلاح شکل، طول و رنگ آنها می شود. در بیشتر موارد، ونیرهای کامپوزیت روش کم تهاجم تری نسبت به لمینت دندان هستند. زیرا در این روش درمانی برخلاف لمینت دندان آسیبی به ساختار بافت دندان وارد نمی آید. در فرایند کاشت کامپوزیت ونیر نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست و دندانپزشکی می تواند رزین کامپوزیت را مستقیماً روی دندان های بیمار قرار داده و باندینگ را سبب شود.

در فرایند کاشت لمینت سرامیکی باید مینای دندان به اندازه ضخامت ونیرهای پرسلن تراش خورده و با تراش دندان، پوسته های لمینت ، پیوند مستحکم تری  با مینای دندان برقرار می‌کنند و دوام و طول عمر آنها نیز افزایش می یابد . اما چون در روش کاشت لمینت سرامیکی مینای دندان تا حدی از بین رفته، بیمار دیگر نمی‌تواند بدون ونیر از دندانهای طبیعی خود استفاده کند . فرآیند کاشت لمینت سرامیکی برگشت ناپذیر می باشد.

 

..:: از دیگر تفاوت های لمینت و کامپوزیت

 
دوام و طول عمر ونیر های دندان:

دوام و طول عمر لمینت سرامیکی بسیار بیشتر از کامپوزیت دندان میباشد. در حالی که بیمار از لمینت های خود به خوبی مراقبت کند؛ لمینت ها بیش از ۱۲ سال روی دندانهای بیمار باقی می ماند. در صورتی که طول عمر کامپوزیت دندان در بهترین شرایط بین ۵ تا ۷ سال متغیر می باشد.

 

استحکام و مقاومت ونیر دندان:

استحکام لمینت سرامیکی از کامپوزیت دندان بیشتر می باشد. لمینت ها طی فرایندی خاص با تکنیکهای بسیار پیشرفته در لابراتوار ساخته می شوند. با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته، لمینت ها استحکام بسیار خوبی پیدا کرده‌اند و در برابر ضربه و زرد‌ شدن مقاومت می کنند. در حالیکه کامپوزیت ها سریعتر زرد می شوند و در صورتی که فشار زیادی به آنها وارد شود؛ احتمال شکستن و ساییده شدن آنها وجود دارد. حتی بهترین نوع کامپوزیت ونیر که در حال حاضر با تکنولوژی نانو هیبرید یا میکروفیل ساخته می شود ، نسبت به لمینیت سرامیکی با کیفیت متوسط استحکام و مقاومت کمتری از خود نشان می دهد.

 

..:: قیمت اصلاح طرح لبخند ( لمینت دندان قیمت اش در چه حدودی است ؟ )

از لحاظ قیمت نیز فرق کامپوزیت و لمینت برای بیمارانی که قصد اصلاح طرح لبخند خود را دارند؛ اهمیت بالایی دارد.  کامپوزیت دندان قیمت اش نسبت به لمینت سرامیکی ارزان تر می باشدکه می‌تواند تنها مزیت کامپوزیت ونیر نیز نسبت به ونیر لمینت به شمار آید. چون کامپوزیت دندان قیمت پایین تری در طی فرآیند تولید در کارخانه ها  و عرضه به بازار در بر می گیرند  و فرآیند نصب آنها نیز در طول یک جلسه و به سهولت انجام می‌شود . هزینه نهایی اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت بسیار کمتر از لمینت ونیر است.

 

..:: ونیر کامپوزیت چه زمانی موثرتر واقع می شوند؟

کامپوزیت در شرایط زیر کاربرد  بیشتری دارد .

ترک خوردگی یا بد رنگ بودن دندان های طبیعی یا کجی جزئی دندان ها .

اما در صورتی که خرابی دندان ها یا فاصله بین دندان ها زیاد باشد و همچنین دندان ها خیلی کوتاه باشند؛ دیگر ونیر کامپوزیت نمی تواند گزینه قابل قبولی برای شما باشد. 

 

..:: چه انتظاراتی می توان از ونیر کامپوزیت داشت؟ ( کامپوزیت یا لمینت ؟ کدام بهتر است ؟ )

با مواد مدرن و امروزی کامپوزیت می توان به طرح لبخند زیبایی دست یافت و به مدت 5 تا 10 سال از آن استفاده کرد. در هر حال ونیرهای کامپوزیت به شدت به مهارت و هنر بالای دندانپزشک بستگی دارند. انتخاب دندانپزشک ماهر گاهی می تواند یک فرآیند چالش برانگیز باشد؛ در هر حال شما باید قبل از دریافت این روش درمانی، از فرق لمینت و کامپوزیت دندان به خوبی آگاه باشید.

 

..:: مزایای ونیرهای کامپوزیتی

 
مدت زمان کوتاه درمان:

ونیر کامپوزیت تنها طی یک جلسه درمانی انجام می شود. در مقابل ونیرهای پرسلین باید در لابراتور ساخته شوند و از این رو نیازمند جلسات زیادی برای تکمیل فرآیند درمان می باشند. در صورتی که این یک قاعده کلی نیست اما آماده سازی ونیر کامپوزیت کمتر طول خواهد کشید. 

 

هزینه پایین تر ونیر کامپوزیت نسبت به لمینت دندان:

از فرق های اشکار لمینت و کامپوزیت دندان هزینه پایین کامپوزیت است. کامپوزیت روش درمانی مقرون به صرفه تری نسبت به ونیرهای پرسلن به شمار می آید و این هزینه تقریبا نصف روش درمانی لمینت دندان است.

 

..:: معایب ونیر کامپوزیت 

از دیگر فرق های لمینت و کامپوزیت دندان در ماندگاری و طول عمر آنها است. کامپوزیت به اندازه ونیرهای پرسلن ماندگار نبوده پس مستلزم نگهداری و محافظت بیشتری می باشد. همچنین زودتر نسبت به لمینت دندان دچار لکه و تغییر رنگ می شوند و اگر سیگار می کشید و یا از نوشیدنی های رنگی بسیار استفاده می کنید این جوانب را به خوبی مد نظر داشته باشید. دلیل این امر آن است که کامپوزیت یک رزین متخلخل بوده و لمینت دندان از جنس سرامیک و غیر قابل نفوذ است

 

..:: ونیرهای پرسلن

ونیرهای پرسلن یکی از زیباترین ترمیم های موجود در دندانپزشکی زیبایی به حساب می آیند. آنها در لابراتور دندانپزشکی و پس از قالب گیری دندان های فرد توسط دندانپزشک آماده می شوند. بسته به شرایط دندان های فرد مراجعه کننده، ساختار دندان به منظور نصب ونیرهای پرسلن تراش خواهند خورد. 

 

..:: از ونیرهای پرسلن چه انتظاراتی می رود؟

ونیرهای لمینت سرامیکی مقاومت و ماندگاری بالایی دارند. آنها به ندرت ترک خورده یا می شکنند و در مقابل رنگ نسبت به کامپوزیت مقاوم ترهستند. طول عمر آنها در صورت رعایت مراقبت صحیح دندان ها بین 15 تا 20 سال است. 

نکته با اهمیت دیگری که باید برای نصب لمینت دندان در نظر گرفت مهارت دندانپزشک است. دندانپزشک باید مهارت و تبحر لازم جهت نصب لمینت داشته باشد و از بهترین مواد برای ساخت آن استفاده کند. اما اگر دندانپزشک در این زمینه تجربه نداشته و از مواد نامرغوب هم بهره گیرد  مسلما لمینت دندان با شکست مواجه می شود.  

 

..:: مزایای لمینیت سرامیکی

افرادی که دارای دندان های برجسته ای هستند کاندیدای خوبی برای کامپوزیت نیستند زیرا ضخامت کامپوزیت از لمینت دندان بیشتر بوده و ظاهری غیر طبیعی به دندان های فرد می دهد و در نتیجه می تواند از لمینت استفاده کند. ونیرهای پرسلن با این ضخامت کم زمانی که به دندان ها پیوند می خورند استحکام و مقاومت بالایی نیز دارند.

 

..:: معایب لمینت سرامیکی

فرایند کاشت لمینت ونیر با تراشیدن مینای دندان و لبه دندان های نیش شما کامل می شود. ضخامت لمینیت دندان معمولا در حدود 0.5 تا 0.7 میلی متر است و این یک مزیت بزرگ برای آنها به حساب می اید. در واقع ضخامت آن جزء فرق لمینت و کامپوزیت دندان به حساب می رود. 

 

..:: جمع بندی

نحوه نصب، مدت زمان اصلاح طرح لبخند و قیمت نهایی ترمیم دندان ها فرق لمینت و کامپوزیت دندان است. اگر قصد اصلاح طرح لبخند خود با لمینت دندان یا کامپوزیت ونیر را دارید؛ بهتر است با بررسی مزایا و معایب هر کدام و مشورت با یک دندانپزشک مجرب تشخیص بدهید که کدام نوع ونیر دندان با توجه به نقص ظاهری دندان‌های شما و بودجه ای که در نظر گرفته اید؛ برای تان مناسب تر است.

به طور کلی لمینت های سرامیکی با توجه به اینکه قیمت بالاتری از کامپوزیت دارند؛ از استحکام و مقاومت بالاتری برخوردارند و دوام و طول عمر آنها بیشتر است. از طرف دیگر کامپوزیت ونیرها طی مدت زمان کوتاه تری روی دندان شما نصب می شوند و ارزان تر هم می باشد.

 

 ..:: بلیچینگ دندان

امروزه مبحث زیبایی دندان و دهان و طرح لبخند ، بسیار پررنگ و داغ است و جزو اولویت های گروه بزرگی از افراد جامعه قرار گرفته .

یکی از فاکتورهای اصلی زیبایی دندان ها ، سفیدی و درخشندگی آن هاست . سفید بودن رنگ دندان یک شاخصه ی تقریبا کمیاب بین اکثر افراد است . علت این موضوع استفاده کردن از انواع مواد غذایی رنگی و قندی ، استفاده از دخانیات و نیکوتین ، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ، عدم استفاده از مسواک و نخ دندان و دهانشویه و در نهایت طبیعت خود دندان هاست که در کل به دلیل وجود خلل و فرج در سطح مینای دندان ، ساختاری رنگ پذیر دارد .

 

..:: راه حل این مسئله چیست ؟

دندانپزشکان و علم دندانپزشکی سال ها پیش به دنبال روشی بودند که بتوان رنگدانه های چسبیده به مینای دندان را به طریقی علمی و حرفه ای از سطح دندان پاک کرد تا بتوان به لبخندی زیبا و درخشان دست یافت . نام این فرآیند بلیچینگ دندان است .

 

..:: بلیچینگ دندان چیست ؟

بلیچینگ دندان یکی از حرفه ای ترین درمان های دندانپزشکی محسوب می شود که طی آن به کمک ماده ای به نام هیدروژن پراکساید ، رنگدانه های غیر طبیعی که به روی سطح دندان ها چسبیده اند ، پاک می شوند و یا در اصطلاح علمی تر ، اکسید می شوند .

به مرور زمان این ماده به قسمت های زیر مینای دندان که عاج نام دارد نفوذ می کند که باعث سفید شدن هر چه بیشتر دندان ها می ود .

نکته قابل توجه در مورد بلیچینگ دندان این است که با این روش می توان تمام لکه ها و رنگ های موجود روی دندان های طبیعی را از بین برد . اما روی روکش ها و ایمپلنت های دندانی نمی توان از روش بلیچینگ دندان نتیجه گرفت .

در نهایت باید خاطر نشان کرد که دو فرآیند بلیچینگ دندان و سفید کردن دندان ، یک درمان یکسان نیستند و تفاوت هایی دارند . سفید کردن دندان به هر نوع فرآیندی که طی آن درجه روشنی دندان تغییر کند گفته می وشد که ممکن است از روش های بسیار ساده ی خانگی و استفاده از یک خمیردندان خاص شروع شود و تا روش های پیچیده ی کلینیکی برسد .

اما بلیچینگ دندان فرآیندی پیچیده تر و کامل تر است که حتما باید توسط دندانپزشک و تحت مشاوره او انجام شود و به مراتب عملکردی قوی تر و بلندمدت تر دارد .

 

..:: انواع مختلف بلیچینگ دندان چیست ؟

بلیچینگ دندان که امروزه یک درمان بسیار محبوب و رایج بین مردم است به دو دسته زیر تقسیم می شود:

1- بلیچینگ در مطب یا کلینیک دندانپزشکی ( office bleaching )

2- بلیچینگ خانگی ( home bleaching  )

 

..:: بلیچینگ دندان در مطب ( office bleaching )

در این روش ابتدا با استفاده از مواد مخصوص از لثه ها در مقابل آسب های احتمالی حین درمان محافت می شود . سپس مواد سفید کننده یا همان هیدروژن پراکساید با غلظت بالا روی دندان ها گذاشته یم شود . این مواد سفید کننده حاوی ماده موثره ای است که باید به طریقی فعال شود .

سه راه فعال کردن این ماده موثره شامل موارد زیر است .

1- روش شیمیایی

2- استفاده از نور

3- استفاده از گرما

بین این سه روش فعالسازی تفاوت چندانی وجود ندارد .

در روش بلیچینگ دندان در مطب یا همان آفیس بلیچینگ ، طول درمان کوتاه و تک جلسه ای بوده ، همچنین غلظت مواد سفید کننده بالاتر و سرعت سفید شدن دندانها بالاتر از روش بلیچینگ دندان در خانه است .

 

..:: بلیچینگ دندان در خانه یا بلیچینگ خانگی ( home bleaching )

در این فرآیند دندانپزشک در یک جلسه از هر دو فک بیمار قالبگیری می کند و در جلسه بعد یک جفت تری شفاف به او تحویل داده می شود . طبق تشخیص دندانپزشک و بر اساس میزان مورد نیاز برای دندان های بیمار ، بین تری و دندانهای یک فضای خالی تعبیه می شود تا ماده سفید کننده داخلش ریخته شود . در همین جلسه ماده لازم جهت بلیچینگ خانگی به بیمار تحویل داده می شود و طبق مشاوره دندانپزشک ، طول مدت استفاده از این ماده به بیمار انتقال داده می شود .

 

..:: کدام روش سفیدکردن دندان ها موثرتر است ؟

اساتید زیبایی معتقدند بهترین نتیجه برای سفید کردن دندان ها زمانی به دست می آید که هر دو این روش ها با هم انجام شوند .

در توضیحی گسترده تر ، ابتدا باید در کلینیک بلیچینگ دندان انجام گیرد سپس روش بلیچینگ دندان در خانه ( home bleaching ) توسط بیمار انجام شود .

طبیعتا از بلیچینگ دندان در مطب یا همان آفیس بلیچینگ سریعتر به نتیجه دلخواه خواهید رسید ، اما نتایج ماندگارتر پس از بلیچینگ خانگی به دست می آید .

 

..:: دسته بندی کلی روش های متعدد سفید کردن دندان

در یک جمع بندی کلی دندان ها را می توان به روش های زیر سفید و درخشان کرد .

1- بلیچینگ دندان در مطب ( office bleaching )

2- بلیچینگ دندان در خانه ( home bleaching )

3 – مداد های سفید کننده

4 – انواع محصولات سفید کننده غیر نسخه ای

5 – نوار بلیچینگ

6 – خمیر دندان سفید کننده

7 – جوش شیرین

8 – زغال فعال

9 – و ...

 

در دسته بندی فوق بلیچینگ آفیس و بلیچینگ در خانه بهترین و حرفه ای ترین درمانهای موجود هستند که بیشتر از بقیه موارد توصیه می شوند .

 

..:: بلیچینگ دندان قیمت اش چقدر است ؟

برای بسیاری از مراجعین به کلینیک های دندانپزشکی ، مسئله مهم در ارتباط با بلیچینگ دندان قیمت آن است .

در دندانپزشکی برای سفید کردن دندان ها روش های مختلفی وجود داد که هر کدام هزینه مخصوص به خود را دارد .

در مقاله زیر به اختصار بررسی می کنیم بلیچینگ دندان هزینه اش در چه محدوده ای نوسان می کند.

 

..:: هزینه بلیچینگ دندان در مطب ( office bleaching  ) چقدر است ؟

مهمترین ویژگی بلیچینگ دندان در مطب ، سفید شدن سریع و چشمگیر دندان ها در مدت کوتاه است . در این روش بلیچینگ دندان قیمت سفید کردن دندان های هر فک تا حدود 1 میلیون تومان است .

بلیچینگ دندان قیمت اش در خارج از کشور نیز چیزی حدود 650 دلار برای هر جلسه می باشد .

 

..:: هزینه بلیچینگ دندان در خانه ( home bleaching ) چقدر است ؟

بلیچینگ دندان قیمت اش در روش بلیچینگ خانگی نزدیک به 2 میلیون تومان است . مبلغ همین درمان در خارج از کشور حدود 100 تا 400 دلار است .

با اینکه بلیچینگ دندان قیمت اش در روش بلیچینگ خانگی نسبت به بلیچینگ در مطب بیشتر است ، اما تاثیر و ماندگاری آن بلند مدت تر است .